MEMÒRIA ACTIVITATS 2015

ACTIVITATS ORDINÀRIES

Gener 2015:

Iniciem l’any el dia 8 de gener (2n dijous), amb una missa en memòria de tots els metges difunts, com fem habitualment, a l’Església de Santa Tereseta a les 12:30. En acabat ens dirigim a dinar al Restaurant El Galeó on encetem per aquest any els habituals dinars mensuals de dijous que mantenen la unió del grup. Ens reunim al seu altell on es pot accedir per escales o ascensor a elecció de cadascú.

Al  mes de febrer, toca el dinar de calçots com és preceptiu en aquestes dates però  hem decidit no desplaçar-nos fora vila i realitzar aquest àpat en la nostra ciutat i concretament, al Restaurant  La Huerta.  La data escollida és el dijous dia 12 de febrer amb la qual cosa substituïm el dinar ordinari.  El seu acreditat bon servei  ens va deixar a tots comensals força satisfets.

Dia 11 de juny: tanquem la temporada  dels habituals dinars mensuals al Restaurant El Galeó. Serà el darrer abans de vacances d’estiu.

Dia 8 d’octubre:  reiniciem les trobades del grup al Restaurant El Galeó.

· 26 de novembre:  una conferència sobre Història del Regne d’Aragó fins a la formació de la Corona d’Aragó (unió amb els comtats catalans), a càrrec del nostre company Dr. José Carlos Jiménez Blasco, ens fa connectar amb els nostres arrels comuns.

· 3 de desembre visita al fons fotogràfic Josep Porta Miralles exposat a La Caparrella.

· 10 de desembre: concert de Nadal a l’Auditori amb el grup vocal ABA TAANO. Concert de Gospel.

REUNIONS DE TREBALL

a)      Pel protocol assistencial dels metges jubilats

Durant  l’any  hem anat fent camí cap una vella aspiració: la nostra presidenta, Dra. López, ha mantingut contactes amb responsables de l’Arnau, ICS, i president del COMLL, a fi d’establir  les bases per fixar un protocol d’actuació assistencial específic  per a tots els metges jubilats i familiars propers, per cas d’urgència o internament en els Hospitals Públics de Lleida en

consonància amb l’estatus de metge i excompany, com en altres províncies s’ha fet. Realitzats també contactes amb el gabinet d’advocats de referència col·legial.

En conseqüència de tot això s’ha resolt que la secció col·legial de jubilats esdevindrà l’associació de referència  del conveni-protocol amb l’Hospital, mitjançant un vocal que s’especialitzarà en el tema. A tal efecte hem redactat un esborrany de protocol i propugnem un canvi en el Reglament de la secció.

El dia 30 de juny es portà a terme l’Assemblea Extraordinària de la secció per fer la reforma del Reglament a fi d’adaptar-lo a la necessitat del pacte Jubilats-Hospitals. Consisteix en definir un vocal específic per fer la funció de coordinació i enllaç amb el Referent hospitalari, per això cal reformar l’article 4) afegint-li un 3r. apartat per fixar com funció pròpia d’una vocalia ésser l’enllaç de col·laboració amb els serveis assistencials hospitalaris de Lleida. El text de l’article  reformat  es posa en coneixement de l’assemblea que l’aprova per unanimitat. El dia 2 de juliol es comunica al COMLL, donant entrada als serveis administratius, el document de dita reforma, tal com marca el Reglament.

Ara queden pendents els contactes i negociació amb la part hospitalària per consensuar un Protocol definitiu d’actuació, signar els acords i iniciar l’activitat, cosa que encara no s’ha fet en acabar l’any 2015.

b)      Pels concursos Artístics

També hem anat fent reunions per coordinar les jornades de Concursos Artístics que enguany ha recaigut en el Col·legi de Tarragona i el proper tocarà a Lleida.

El dia 20 del mes de maig, vint persones de la secció, en autocar anem a Tarragona on es fa el lliurament dels premis dels Concursos i que inclou les següents activitats:

-          A les 9:00 sortida de Lleida, Rambla Aragó, davant la Universitat.

-          A les 11 arribada a Tarragona i benvinguda a la Casa Sefus.

-          A les 12h es faran tres grups de visites culturals en tres diferents llocs de la ciutat.

· Claustre Catedral  i el seu Museu Diocesà

· Pretori i capçalera del Circ

· Amfiteatre Romà

-          A les 13:15, Acte Institucional amb el lliurament de premis en la Antiga Audiència Plaça Pallol.

-          14:00 Dinar en Restaurant “Les Voltes”.

-          16:30 Tarda: visita a la ciutat en trenet  turístic

-          En acabat, retorn a Lleida

· Altrament, des de setembre hem establert reunions de la Junta de la secció per preparar els Concursos Artístics 2016 amb seu a la nostra ciutat.

-          Hem marcat com dia de la Jornada el dijous 19 de maig.

-          Hem establert un preacord amb Joventut Republicana de cessió de la seva seu per l’acte de lliurament dels premis.

-          Hem establert un preacord amb el Restaurant El Mirador pel dinar de la Jornada.

-          Hem fet contactes amb Turisme Lleida per valorar visites per la ciutat, com actes culturals.

-          Pendent fixar el lloc de benvinguda dels participants

c)       Assemblea Reglamentària anual

El 17 de desembre:  Assemblea General Ordinària de la Secció seguida del dinar de Nadal.

Presideix l’Assemblea el Dr. Joan A. de Luna (secretari) acompanyat del Dr. Joan Gausí (vocal), essent presents en la mesa com convidats, el  Dr. Ramon Mur (president del COMLL) i la Dra. Maria Irigoyen (secretaria del COMLL). Excusen la seva assistència la Dra. Aurora López (presidenta de la secció ) i Dra. Rosa del Agua (tresorera) per contingències familiars.

Es desenvolupa amb normalitat l’ordre del dia, i es fa peu-fort en els temes de l’estat del protocol assistencial que está pendent dels darrers serrells i d’encetar un grup de voluntaris d’acord amb ell. També per part del Dr. Mur s’introdueix el tema pendent de la seu col·legial. Tots mostrem actituds de col·laboració en els temes tractats.

SORTIDES i ACTES CULTURALS

Mes de juny:

Dia 4 (dijous):  Sortida cultural a  Huesca,  Castell de Loarre i Ayerbe. Aquesta sortida ens permet conèixer  un dels punts centrals en la Història del Regne d’Aragó i la seva relació amb el Regne de Navarra. Pel seu valor cultural ha estat subvencionada   parcialment per la secció. Consta de visita guiada a Huesca i per la tarda després de dinar al Restaurant Casa O’Caminero es fa la visita al castell de Loarre. El menú ha estat un típic aragonès:

-          Rissoto de boletus o Mongetes amb xoriç

-          Paletilla de ternasco d’Aragó al forn

-          Postres

-          Pa, vi, aigua i cafè

· Després de visitar el Castell ens dirigim a Ayerbe on disposarem d’horari lliure per comprar les coques típiques aragoneses i/o visitar la ciutat.

· Una  altra sortida cultural  es realitzà el dimecres dia 21 d’octubre al Monestir de Sant Benet de Bages,  amb dinar. La visita es fa en dues etapes: pel matí la visita guiada al Monestir medieval de Sant Benet, que ens permet  entendre històricament, una de les primeres fundacions religioses dels incipients Comtats Catalans, inici, evolució fins a la seva amortització i privatització. I per la tarda visita a les dependències que la família del pintor Ramon Cases habilità com habitatge i decorades a l’estil modernista aprofitant elements artístic-decoratius del Monestir. Pel seu interès també ha estat finançada parcialment per la secció.

· 5 de novembre: edició d’una pàgina web per la secció com a eina de millor comunicació entre nosaltres:  http://metgeshonorifics.jimdo.com

· 26 de novembre:   es du a terme una conferència sobre Història del Regne d’Aragó fins a la formació de la Corona d’Aragó (unió amb els comtats catalans), a càrrec del nostre company Dr. José Carlos Jiménez Blasco. L’acte es fa en la seu del COMLL i s’acaba amb un breu piscolabis en honor al nostre company.

· 3 de desembre fem visita al fons fotogràfic Josep Porta Miralles exposat a La Caparrella.

· 10 de desembre: acudim a un concert de Nadal a l’Auditori amb el grup vocal ABA TAANO. Concert de Gospel.